بازسازی ساختمان چیست؟

بیش از هرچیزی باید بدانیم که بازسازی چیست؟واژه و لغت بازسازی به معنی؛مرمت؛تعمیر ونوسازی است.اما این سوال پیش می آید که آیا بازسازی و نوسازی در ساختمان مفهوم یکسانی دارند؟هر ساختمان با توجه به زمانی که از ساختن آن می گذرد ممکن است شروع به نشان دادن علائم فرسودگی کند.افزون بر این چنین مدل ساختمانی از تکنولوژی ممکن است عقب بماند.

اگرچه امکان دارد این ساختمان در زمان ساخت زیبایی زیادی داشته باشد؛اما حال با تغییر کردن مصالح دیگر مورد پسند ساکنان آن نیست.برای همین شما لازم است که اقداماتی را انجام دهید که ساختمانتان با قوانین جدید مطابق باشد و هم اینکه زیبا و دلپذیر به نظر بیاید.

بازسازی ساختمان در تهران

شرکت معماری آرشیت سازه البرز با پشتوانه تخصصی و علمی و بهره گیری از ترندهای طراحی روز دنیا و با طراحان خوش ذوق و با تجربه در امور بازسازی و نوسازی دکوراسیون داخلی؛شامل چند زیر مجموعه تخصصی با بیش از 15 سال سابقه؛در زمینه طراحی و اجرای انواع پروژه های ساختمانی و تاسیساتی؛مسکونی و صنعتی و…فعالیت میکند.

هزینه بازسازی ساختمان

برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان باید به فاکتورهای بازسازی توجه نمود.هزینه های بازسازی می تواند شامل هزینه تعمیرات و یا تعویض تاسیسات؛تعویض کاشی های دیوار و کف سرویس ها یا آشپزخانه شود.برای برآورد هزینه بازسازی ساختمان باید جزئی ترین تا بزرگترین تعمیرات ساختمان در نظر گرفته شود.

با توجه به جنبه ی دید مالک (صاحبخانه) و تغییرات مد نظر ایشان باید طراحی صورت گیرد که البته باید در این خصوص با کارشناسان با تجربه مشورت نماید تا متحمل هزینه های اضافی نشود. برخی هزینه های طراحی و بازسازی ساختمان قابل کاهش است.و برخی هزینه ها مانند تعمیر لوله ها و وسایل سرمایش و گرمایش ضروری است.

شرکت معماری آرشیت سازه البرز با استفاده از بهترین متریال و بالاترین کیفیت به عنوان شرکت بازسازی ساختمان در تهران فعالیت میکند و تلاش می کند تا با هزینه ای مقرون به صرفه نیاز ساختمان شما را برآورده سازد.

عوامل موثر برآورد هزینه بازسازی ساختمان شامل موارد زیر است:

متراژ ساختمان

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بیمه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی آشپزخانه و…

مرمت ساختمان

در مرمت معایب ایجاد شده در ساختمان با استفاده از یک سری ابزار ساخت و ساز و به صورت کاملا حرفه ای بر طرف می شود.مرمت مانند دستی است که ساختمان را نوازش و زخم هایش را درمان می کند.نکات خاصی در مرمت ساختمان وجود دارد.در مرمت هیچ تغییری در ظاهر و شکل بنا ایجاد نخواهد شد.حفظ اصالت ساختمان در مرمت بسیار مهم است.

علل فرسایش در طول تعمیر کاملاً از بین می رود. گرد و غبار به طور معمول در آجرهای تشکیل دهنده نمای ساختمان و درزهایی که آنها را به هم متصل می کنند، نشست می کند که در نهایت آجر را خراب می کند. کارشناسان بدون آسیب رساندن به بافت اصلی، گرد و غبار را در طول فرآیند تعمیر به دقت از طریق آجرکاری پاک می کنند. تنها چیزی که پس از مرمت ساختمان به حالت اولیه اولیه دچار تغییر می شود برطرف شدن آسیب ها و فرسایش ایجاد شده به مرور زمان است.علاوه بر پاک سازی ظاهری با دخالت های فنی و مهندسی تعمیرات نیز در ساختمان ایجاد می شود؛تا از بروز آسیب های مجدد پیشگیری شود.

تفاوت بازسازی و مرمت

تغییرات اساسی در مرمت هرگز رخ نمی دهد و طیف تغییرات در مرمت بسیار محدود است. بدون تغییر سازه، مرمت از روش های مهندسی برای جلوگیری از فرسایش و فروپاشی سازه استفاده می کند. در بازسازی علاوه بر برطرف کردن معایب و ایرادات؛شکل و ظاهر ساختمان نیز دچار تغییر می شود.

انواع مرمت

مرمت تکمیلی : اگر قسمت هایی از بنا از بین رفته باشد؛این قسمت ها مطابق با سبک معماری موجود مرمت می شود.

مرمت سبکی :.در این نوع از مرمت بناهای مورد احیا قرار می گیرند که زمان زیادی از احداث آن ها می گذرد

مرمت حفاظتی : هدف از این مرمت حفظ بنا می باشد و تغییرات زیادی در آن ایجاد نمی شود.و اعمال مرمت مانع از ایجاد فرسایش بیشتر خواهد شد.

مرمت استحکامی : در این نوع مرمت در اساس وبدنه بنا دخالت های مهندسی انجام میشود تا استحکام بنا افزایش یابد و با عواملی مثل زلزله و باران و…تخریب نشود.

مرمت تاریخی :. بر اساس تاریخ احداث مرمت و با حفظ سبک معماری؛مرمت انجام می شود

مرمت جامع : از تمام سبک های مرمت برای حفظ بنا و جلوگیری از نابودی و فرسایش استفاده می شود.

برخی از نمونه کار‌های ما

طراحی دکوراسیون داخلی در تهران

به دلیل افزایش تعداد افرادی که زندگی شهری را ترجیح می دهند و تبدیل خانه ها و ویلاهای بزرگ به آپارتمان ها و خانه های کوچکتر، طراحی داخلی در خانه های مسکونی اهمیت پیدا کرده است. بر اساس برخی تعاریف، طراحی داخلی مجموعه ای از فعالیت هایی است که به منظور استفاده از تمام اجزای داخلی یا تغییر شکل و فرم فضای داخلی، هم از نظر ظاهر و هم از نظر چیدمان و اجزای سازنده انجام می شود. رنگ و نور آن نیز تولید می شود.

0
پروژه‌های موفق
5/5